Szakmai bemutatkozó, vezéreszme

Pedagógus pályáról jövök, és úgy látom, hogy az oktatás (is) sajnos ijesztő lejtmenetben van.  Ez egy sokszereplős történet (tanár, diák, szülő, állam, fejlesztők), ahol minden félnek változtatni, változnia kellene, megújulni, felelősséget vállalni a közösen kialakított feladatokért, célokért.

Úgy érzem, magam részéről fejlesztőként tudok a legtöbbet tenni a színvonal emelésért, illetve egy fizikailag, és mentálisan egészségesebb társadalomért.  Minél többet foglalkozom vele, annál inkább úgy látom, hogy a szenzomotoros torna az első, valójában a nulladik lépés lehet az új alapok lerakásában, amelyekre biztos, stabil falak húzhatók.  Lásd „A tanulás piramisa” link.  Egy önmaga testét (és érzelmeit, gondolatait) ismerő, uraló, épp ezért is magabiztos, de alkalmazkodásra képes gyermekből nagyobb eséllyel válik egy kiegyensúlyozott, felelős felnőtt, aki értelmes célokat tűz ki, és kitartóan tud küzdeni is értük.  Olyan ember, aki mind a magánéletben, mind a munkaerő piacon megtalálja, illetve megállja a helyét, közben megtartva egyéniségét, szuverenitását, kreativitását.  Valaki, aki immár ki tudja hozni magából, és a mindennapokban alkalmazni tudja a benne rejlő képességeket, és (viszonylag) könnyedén „megugorja a lécet”, amit ő maga, illetve az élet állított elé.

A Klubrádió 2021. július 06-ai "Ötös" műsorában Bódy Gergővel beszélgetünk a tmst-ről - az 50:10 perctől kezdve (kb. 12 perces interjú):

https://www.klubradio.hu/archivum/otos-body-gergovel-2021-julius-06-kedd-1005-18417

Szakmai vizsgák, továbbképzések: 

  • Szenzomotoros szemléletű „Állapot és mozgásvizsgálat” (ÁMV) felvétele, értékelési szempontjai és alkalmazási lehetőségei
    (Lakatos Katalin PhD)
  • Alapmodul: A neuro-szenzomotoros szemléletű gyermekvizsgálatok interdiszciplináris modellje
    • Az anamnézisfelvétel neuro-szenzomotoros szempontjai
      (Lengyel Rita)
    • Szenzoros feldolgozási zavarok
      (Lengyel Rita)
    • Hallástól a tanulásig (beszédhallás, beszédészlelés, beszédértés)
      (Dr. Schneider Júlia)
    • Gyermekszemészeti alapfogalmak, a szűrések módszerei
      (Dr. Domsa Patrícia)
    • Mozgásszervi eltérések ortopédiai vonatkozásai gyermekkorban
      (dr. Dobos Márta és Bodor Eliza)
    • A csecsemő és kisgyermek neurológiai megítélése – különös tekintettel a motorium és a koordináció fejlődésére
      (Dr. Balogh Erzsébet)
    • A regulációs zavarok jelentősége csecsemő és kisgyermekkorban
      (Dr. Hámori Eszter)
  • Neurológiai alapismeretek a tanulás és a szenzomotoros terápiák tükrében (Neuromodul)
    (Dr. Balogh Erzsébet, Dr. Jerney Judit, Dr. Schneider Júlia, Dr. Páli Judit)
  • Neuro-szenzomotoros szemléletű Longitudinális Komplex Vizsgálat (LongiKid) felvétele és értékelésének szempontjai
    (Lengyel Rita, Fenyősi Fanni, Dr. Donauer Nándor, Steiner Ildikó)
  • TSMT terapeuta (tervezett szenzomotoros terápia I.) (Egyéni TSMT terapeuta)
    (Madács Anita, Fenyősi Fanni, Sárkány Enikő, Hering Mónika, Cziráki Zita, Vágner Judit)
  • A gerincvelő egyes szegmentumai és a belső szervek összefüggései – oszteopátia, előadás
    (Integrált Orvostudományok Társasága)
  • Mozgásvizsgálatok és mozgásterápiák gyermekkorban – konferencia
    (Dr. Páli Judit, Madách Anita, Horváth Ilona, Dr. Donauer Nándor, Lengyel Rita, Sarvajcz Kinga, Bendig Borbála, Bodor Eliza, Magyar Gábor)
  • A Fascia-rendszer és a TSMT összefüggései
    (Bodor Eliza)
  • Organikusan éretlen, homogén csoportba integrálható gyermekek felzárkóztatása Tervezett Szenzomotoros Tréningekkel (TSMT II.) (Csoportos TSMT terapeuta)
  • BHRG Szabadegyetem:  Szemelvények a neurológia köréből gyermekkel foglalkozó szakemberek számára
    • Az ADHD a gyermekpszichiátria tükrében (Dr. Madarassy-Szücs Anna gyermek- és ifjúságpszichiáter szakorvosjelölt)
    • Fejlődésneurológia és neurotherapia (Prof. Dr. Berényi Marianne osztályvezető főorvos)
    • A mikrobiom és a bél-agy tengely (Dr. Tóth Edit főorvos)
    • A gyermekkori epilepszia (Dr. Jerney Judit gyermekneurológus)
    • Az alvás(hiány) közép- és hosszútávú emlékezeti hatásai, valamint a többi kognitív (emotív) működés összefüggései a legújabb kutatások fényében (Dr. Donauer Nándor neuropszichológus)
    •  Mozgásfejlesztés a részképességek és a beszéd fejlődésében (Dr. Gyarmathy Éva - Kognitív Idegtudományi és Pszichológiai Intézet Klinikai és neveléslélektani szakpszichológus, az MTA TTK Kognitív Idegtudományi és Pszichológiai Intézet tudományos főmunkatársa)
    • Rizikó újszülöttek utógondozása interdiszciplináris teamben (Dr. Cziniel Mónika gyermekneurológus, neonatológus szakorvos)
    • A TSMT terápia neurológiai vonatkozása (Fenyősi Fanni TSMT terapeuta)
  • BHRG Szabadegyetem: A fejlődő agy (online konferencia 12 órában)
    • Az agy fejlődésének hálózati szemlélete (Dr. Hegyi Márta gyermekneurológus főorvos)
    • Meddig terjed a kisagy hatalma a legmagasabb szintű kognitív folyamatok (figyelem, munkamemória, beszédprodukció, beszédértés, vizuális, szociális tér észlelés, stb) birodalmában? (Dr. Donauer Nándor neuropszichológus)
    • Bevezetés a beszédfejlődés kialakulásának folyamatába (Dr. Tóth Gábor, Prof. Dr. logopédus, pszichológus)
    • Az önkontroll fejlődése (Dr. Gyarmathy Éva szakpszichológus)
    • "Ezek a mai fiatalok..." - a serdülőkor agyfejlődés szempontjából (Dr. Jerney Judit gyermekideggyógyász)
    • Mi lehetett a Trójai faló oldalára felírva?  "Csak játszd újra!" - a virtuális eszközöktől való függőségről (Dr. Donauer Nándor neuropszichológus)
    • A család ereje (Dr. Máté Gábor orvos)
    • A személyiségfejlődés folyamata (Erőss Rebeka klinikai szakpszichológus)
    • A mozgásfejlődés állomásai gyermekkorban (Bodor Eliza gyógytornász, gyermekrehabilitációs-szakgyógytornász, TSMT terapeuta és személyi edző)BHRG Szabadegyetem: A fejlődő agy (online konferencia 12 órában)
      • Az agy fejlődésének hálózati szemlélete (Dr. Hegyi Márta gyermekneurológus főorvos)
      • Meddig terjed a kisagy hatalma a legmagasabb szintű kognitív folyamatok (figyelem, munkamemória, beszédprodukció, beszédértés, vizuális, szociális tér észlelés, stb) birodalmában? (Dr. Donauer Nándor neuropszichológus)
      • Bevezetés a beszédfejlődés kialakulásának folyamatába (Dr. Tóth Gábor, Prof. Dr. logopédus, pszichológus)
      • Az önkontroll fejlődése (Dr. Gyarmathy Éva szakpszichológus)
      • "Ezek a mai fiatalok..." - a serdülőkor agyfejlődés szempontjából (Dr. Jerney Judit gyermekideggyógyász)
      • Mi lehetett a Trójai faló oldalára felírva?  "Csak játszd újra!" - a virtuális eszközöktől való függőségről (Dr. Donauer Nándor neuropszichológus)
      • A család ereje (Dr. Máté Gábor orvos)
      • A személyiségfejlődés folyamata (Erőss Rebeka klinikai szakpszichológus)
      • A mozgásfejlődés állomásai gyermekkorban (Bodor Eliza gyógytornász, gyermekrehabilitációs-szakgyógytornász, TSMT terapeuta és személyi edző)
  • BHRG Szabadegyetem: A jövő gyermekei III. (online konferenciasorozat)
    • Túlterheltek a mai gyerekek vagy "csak" AGY-on vannak csábítva? (Dr. Donauer Nándor)
    • A táplálkozás hatása a gyermekek fejlődésére (Dr. Csomai Zita)
    • A mese szerepe az érzelmi intelligencia fejlődésében (Dr. Kádár Annamária)
    • A csoport ereje - bullying megelőzése és kezelése a közösség szintjén (Prohászka Szandra)